Big Bang Broccoli campagne gaat de strijd aan met gelikte reclame voor junkfood

 

Big Bang Broccoli. Foto: bigbangbroccoli.com

In navolging van cola, chocolade en kant en klaar pizza’s krijgt nu ook broccoli haar eigen reclamecampagne. FoodGuerrilla start met de “Big Bang Broccoli” campagne. “Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten,” aldus Food Guerilla.

Het doel is om mensen wakker te schudden. “Terwijl maar 5% van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven de sexy, gelikte campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen,” aldus de organisatie.

De online campagne gaat van start op vrijdag 9 mei. Tijdens het Food Film Festival (9-11 mei in Amsterdam) gaat de officiële Big Bang Broccoli campagnetrailer in première. Ook volgen er verschillende ‘guerilla’ acties.

Foodguerilla is een initiatief van OneWorld.

Bron:  bericht van Het kan wel

 

http://www.bigbangbroccoli.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*
Website