Smoothies:

groene-smoothie-of-kiewie

Het eten van zeven porties fruit en groenten per dag kan de algehele sterftekans met 42% verminderen in vergelijking met het eten van slechts één portie groente of fruit per dag, blijkt uit onderzoek van University College London.

Om hier aan te voldoen ben ik ongeveer 3 jaar geleden begonnen met de broodlunch te vervangen door zelfgemaakte groenten/fruit smoothies. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit voor onze gezondheid veel voordelen heeft opgeleverd. Zo krijg je door al die goede antioxidanten een stralendere huid, maar ook betere weerstand tegen allerlei infectieziekten en beschermt het je beter tegen kanker.

Een smoothie is gemakkelijk zelf te maken. Het enige wat je nodig hebt is een blender, verse groenten en of fruit en water of een andere geschikte vloeistof.

Wanneer je wat fruit en rauwe groenten combineert in een smoothie, krijg je een heerlijke drank, die lekker en tegelijkertijd ook nog erg gezond voor je is. De meeste groenten zijn rauw geschikt voor de blender behalve bonen en linzen. Deze moeten vanwege hun giftige rauwe schil eerst gekookt worden. Wanneer je op internet zoekt naar recepten voor smoothies, zal je ontdekken dat er heel veel recepten te vinden zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*
Website